25. juuli 2012

Rodeo...iiihhaaaa!

Kribas Regina

Teisipäevasele tööpäevale järgnenud vabadusehetk viis mind taaskord Püünsisse, kus Eteri ja Helle juba aegsasti oma kamade kallal toimetasid.
Kontoritööst väsinud silmad tõdesid, et tuult oli oodatust vähem. "Tik-tak" surfareid oli päris palju, lahkujaid samuti, seega pikema mõtlemiseta uimestasin slallika ja heiskasin 7,8 tapjapurje.
Arvatavasti tegin seejuures oma elu rigamise rekordi, sest vaevu 10-ne minutiga oli mul seljas kalipso ja kama koos. Paistab, et 7 surfisuve on lõpuks ka rigamiskiirusele mõju avaldanud.

Anyway - tapjapuri osustus neis tingimustes siiski liiga suureks ning keeldus koostööst. Vastupanu tipnes purje purunemisega - alumine aken (selle õmblused või liim) andsid alla ja tuul tungis võidukalt otse läbi purje.
Tuli ette võtta kiirrigamine suunal lahti-kokku. Kulus taaskord 10 minutit (kusjuures uime kruvi lahtikruvimisele kulus enamus aega - peab see keere nii maru pikk olema ja miks on vaja lauda kallutada, et kruvi kätte saada.... ideid tootearndajatele).

Minu uus relvastus oli 104 Freewave ja 6,4 NS Duke. Peaaegu mu lemmiksett. Tuult oli ilmselgelt vähe, aga ma ei lasknud end sellest häirida. Pumpasin laua käima, haarasin otsast ja lasin kartulipõllul edasi-tagasi nagu tõeline cowboy....
Sekka jibeid. Täiesti usukmatu, aga olen jõudnud sinnani, et ma ei karda enam täispoweriga jibe`i minna. Ons adrenaliin või ükskõiksus, aga hirm kiiruse ees on kadumas ja ma olen hakanud külma kõhuga manööverdama. Tobe lugu on aga see, et isegi kui jibe`i alguses on kiirust, siis peale flippamist viskaks keegi nagu ankru vette ja hoog raugeb (= seiskub). Ei mina aru saa, kust selline jama alguse saab -
...jalatöö?
...raskus vales kohas?
...kehaasend?
...ikka veel liiga aeglane? 

Eks ma katsun end iga korraga parandada ja rohkem keskenduda. Ühel hetkel peab see "advanced jibe" ju välja tulema.


Lõpetuseks soovin tsiteerida üht kohalikku viikingilt: "Iiihhhaaa!!!"

2 kommentaari:

  1. Regina, kiiruse hoidmine ongi põhiline eesmärk advanced jibe või glissis tsaibi harjutamisel. Algul tasub sellega nats teadlikult alla tuult pikemalt sõita, et hoog püsiks ja selle kaare peal seisma ei jääks. See annab aega selle flippamisega sahmerdada. Kui juba flipatud ja jalatants tehtud, siis alles keerad rohkem tuulde tagasi ning kursile kui uuel halsil tuul purjes ja asendid käes. Võib proovida alguse osas ka tavalisest nats varem flippamist, et jõuaks ka väiksema kaarega kõik võimlemised tehtud, siis kui on veel täis gaas peal. Mida varem suudad/julged flipi teha, seda kergem on lõpuosas tasakaalu leida ja hoogu hoida/anda. EST111

    VastaKustuta
    Vastused
    1. Aitäh asjaliku õpetuse eest. Teen kindlasti proovi!

      Kustuta